Marijana Batinić

RTL Grupa: noviteti i prokušani formati zaslužni za porast gledanosti

Početak nove godine pravo je vrijeme da rezimiramo što smo najviše gledali u staroj godini, ali i otkrijemo što ćemo gledati u novoj. Saznat ćete što je obilježilo 2012. godinu, što se najviše gledalo te koji su planovi za 2013. godinu.

Marijana Batinić

– “RTL Hrvatska svojim je gledateljima i 2012. godine ponudila brojne novitete, ali i već prokušane formate, kako strane, tako i domaće produkcije. Neki od njih zauzeli su vrhove top ljestvica gledanosti, poput dokumentarnog filma o tragičnoj sudbini Antonije Bilić, mega hit-serije “Sulejman Veličanstveni” te dokumentarne sapunice “Ljubav je na selu”. I 2012. godinu obilježila je dodatna fragmentacija TV tržišta, što televizijski uspjeh čini još većim” — doznajemo s RTL Televizije.

Godina je započela trećom sezonom dokumentarne sapunice “Ljubav je na selu“. Serijal je u prosjeku pratilo 17.1 posto gledatelja u ciljnoj skupini 18-49 godina, dok je u ukupnoj populaciji gledanost bila 16.5 posto ili prosječnih 570.00 gledatelja. Najgledanija epizoda emitirana krajem siječnja imala je fantastičnih 800.000 gledatelja. “Ljubav je na selu” je tako postala jedna od najpopularnijih dokumentarnih sapunica ikad emitiranih na hrvatskim televizijama. Nove zgode farmera, a po prvi puta i farmerice, uskoro se vraćaju na ekrane RTL Televizije, i to u svojoj četvrtoj sezoni.

Sapunica “Ruža vjetrova” prikazuje se u svojoj drugoj sezoni. Prva sezona završila je u lipnju s odličnim rezultatima gledanosti, kad je seriju u prosjeku pratilo pola milijuna gledatelja u ukupnoj populaciji. Sada već legendarna obitelj Odak i njihova perjanica Seke te novi likovi Šimun i Marija nastavili su nas intrigirati i ove jeseni. Druga sezona s emitiranjem je počela u rujnu, svakodnevno je prati prosječnih 400.000 gledatelja te iz tjedna u tjedan bilježi rast gledanosti. Seriju ćemo pratiti i tijekom 2013. godine, počevši već od 7. siječnja.

Ruža vjetrova

– “RTL Televizija već je tradicionalno dom za najbolje svjetske filmske hitove i američke serije. Tako su gledatelji i tijekom 2012. godine svoje povjerenje poklonili upravo nama” — tvrde s RTL-a. Najpopularnije serije emitirane tijekom godine su “Kosti“, CSI franšize, “Mentalist” te crnogorska serija “Budva na pjeni od mora“. Devet od deset najgledanijih filmova u ciljnoj skupini 18-49 te sedam od deset u ukupnoj populaciji, prikazani su upravo na RTL-u. “Žikina dinastija“, “Tesna koža” i “Sam u kući” najgledaniji su filmovi godine. “Žikina dinastija”, prikazana u siječnju, imala je rekordnu gledanost od čak 23.5 posto ili 1.200.000 gledatelja u ukupnoj populaciji.

Gledatelji svakodnevno iskazuju povjerenje i središnjoj informativnoj emisiji “RTL Danas“, s urednikom i voditeljem Igorom Bobićem. To je najgledaniji format u terminu prikazivanja od 18.30 sati te druga najgledanija središnja informativna emisija, iza Dnevnika Nove TV. RTL Danas bilježi i rast gledanosti u usporedbi s prvim dijelom godine u ciljnoj skupini 18-49 (s 29.9 posto udjela u gledanosti na prosječnih 30.2 posto). “Exkluziv Tabloid“, najpopularniji magazinski format u našoj zemlji, također bilježi porast gledanosti za fantastičnih 11 posto.

Sulejman i Hurem

Jesenja programska sezona započela je spektakularnom serijom “Sulejman Veličanstveni“, koja je obilježila ne samo televizijsku godinu 2012. nego i pokrenula brojne nove trendove te postala glavna tema razgovora i rasprava obiteljskih okupljanja. Knjige, nakit, crvena boja kose, frizura pod nazivom Huremica, putovi Sulejmana veličanstvenog, povijesne činjenice, sve je to postalo predmet rasprave u našoj zemlji. “Sulejman Veličanstveni” je serija koju u prosjeku gleda 800.000 gledatelja u ukupnoj populaciji, a ni oni najveći kritičari nisu mogli odoljeti ovom spektaklu… Serija se na male ekrane vraća 13. siječnja u 20.00 sati, nakon božićno-novogodišnje pauze.

Jesensku shemu obilježio je i dokumentarni film “Antonia Bilić: Nestali osmijeh“, o tragično preminuloj djevojci iz Šibenskog zaleđa. Autorski uradak reporterki Vanje Kranic i Ane Bulić, prvi u potpunosti produciran od strane RTL Televizije, treći je najgledaniji format ove jeseni prikazan na svim nacionalnim televizijama. Isti je gledalo 19.7 posto ili 818.000 gledatelja u ukupnoj populaciji, te 19.1 posto u ciljnoj skupini 18-49.

RTL 2 proslavio je svoj drugi rođendan. I tijekom 2012. godine kanal je najgledaniji specijalizirani kanal u Hrvatskoj. Humoristične serije su njegov zaštitni znak. “Teorija velikog praska“, “Dva i pol muškarca“, “Malcolm u sredini“, “Studio 45” te Festivalac, filmski specijal s nagrađenim filmovima, najgledaniji su formati.

Uvod u anatomiju 7

Popularnost RTL Televizije i RTL-a 2 očituje se i u brojkama gledanosti. RTL grupa s ova dva kanala jedina je po gledanosti rasteća TV grupacija u Hrvatskoj. Gledanost udarnog termina narasla je za 3.5 posto u odnosu na prvi dio 2012. godine u ciljnoj skupini 18-49, dok sve ostale grupacije bilježe pad (i Nova i HTV po 2.1 posto u komercijalnoj, oglašivačima bitnoj skupini 18-49).

Gledatelje u 2013. godini očekuju, između ostaloga, nastavci sezona serija “Sulejman Veličanstveni”, “Ruža vjetrova”, nova serija “Dolazak”, sedma sezona hit-serije “Kosti”, četvrta sezona dokumentarne sapunice “Ljubav je na selu”, sedma sezona “Big Brothera” te filmovi iz Disneyjeve radionice. Na specijaliziranom kanalu RTL 2 gledatelje će obradovati premijerne sezone hit-serija kao što su “Chuck“, “Reži me“, “Kako sam upoznao vašu majku“, “Moderna obitelj“, “Uvod u anatomiju” i “Kućanice“.

3 misli o “RTL Grupa: noviteti i prokušani formati zaslužni za porast gledanosti”

  1. Prosječna gledanost svih dvanaest epizoda treće sezone Ljubav je na selu bila je 16.5% ili 690.000 gledatelja u totalu populacije a ne 570.00 gledatelja kako ste vi u tekstu naveli.
    Žikinu dinastiju je gledalo 975.000 gledatelja a ne 1.200.000
    Prosječna gledanost Ruže vjetrova je mnogo manja od 400.000.

Što ti misliš o ovom članku? Komentiraj!

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.