Recenzija: True Detective – Po mnogo čemu revolucionarno

31.01.2014

Serija nudi prekrasno, stilizirano i mračno istraživanje najgorih dijelova ljudske psihe, a kao takva će, siguran sam, suvereno vladati godišnjim top-listama.

Pravi detektiv

Koliko vam se puta dogodilo da je vaš prijatelj ili radni kolega inzistirao da morate pogledati to-remek-djelo (ovdje umetnite naziv kritički hvaljene serije), a vi ste samo slegnuli ramenima nakon što vam je opisao o čemu je riječ. Probajte u društvu spomenuti da niste pogledali ni jednu epizodu “Žice” ili “Momaka s Madisona” pa ćete vidjeti što će se dogoditi.

I te kako sam svjestan toga da kad vam kažem da morate pogledati “Prave detektive”, automatski ćete se početi braniti, a zatim ću ja početi elaborirati – to je krimi-serija o dva policajca. Jedan je sasvim prosječan tip, a drugi intelektualni čudak. Iznenađenje: oni su nepodudarni. Ali, unatoč različitosti, moraju zajedno riješiti misterij jezivog ubojstva u Louisiani, zemlji bogatoj gotičkim kriminalističkim pričama. E da, kad vam kažem da policajce tumače Matthew McConaughey i Woody Harrelson, vjerojatno ćete potpuno ostati bez riječi. Razumjet ću vas. Serija na papiru zvuči kao još jedan krimi-procedural obogaćen poznatim glumačkim facama tipičan za CBS – primjerice, “CSI: Baton Rouge”, ili – još gore – nova serija od producenata koji su vam donijeli “Neprijatelja pred vratima”. Ali nije me briga – i dalje ću inzistirati. “Pravi detektivi” nude sve ono što je HBO-ov marketing najavljivao – prekrasno, stilizirano i mračno istraživanje najgorih dijelova ljudske psihe. Iako je 2014. stara tek 31 dan, slobodno mogu reći da će to biti najbolja nova serija godine i suvereno vladati godišnjim top-listama, uključujući i našu u TV Obzoru.

Sudeći prema prve dvije epizode, to ne samo što je jedna od najatraktivnijih i najprovokativnijih serija u posljednjih nekoliko godina, nego – usuđujem se reći – najatraktivnija i najprovokativnija serija koju sam ikad gledao. Točka. I unatoč – ili možda upravo zbog – pomalo klišejizirane premise, serija “Pravi detektivi” ima potencijal postati, na neprimjetan način, jedna od najrevolucionarnijih serija svih vremena. Ima nekoliko impresivnih atributa – scenarij, dijalozi, lokacije snimanja… No, glumci su zaista nevjerojatni. Donedavna nisam organski mogao smisliti McConaugheyja, a onda me prvo oduševio u biografskoj drami “Dobri dileri iz Dallasa” – za koju bi mogao zasluženo osvojiti “Oscara” na predstojećoj dodjeli (nedavno mu je “uručena” nominacija), a sad me, u pozitivnom smislu, zaprepastila njegova transformacija iz šarmantnog i ljepuškastog zavodnika iz romantičnih komedija u bad-ass policijskog detektiva. Vjerujem da su to razlozi zašto se ova serija čini tako uhodanom, kao da je već negdje u trećoj sezoni.

Radnja spretno seli iz 1995., kad su detektivi Martin Hart i Rust Cohle počeli raditi na slučaju, do 2012. kad obojicu – odvojeno – ispituju dva istražitelja koji rade na novom slučaju, a koji ima velike sličnosti sa starim. Fizičke transformacije glumaca pritom su zadivljujuće. Dakle, ne da je obvezno pogledati, nego ZAR JOŠ NISTE POGLEDALI obvezno.

ŽANR: Krimidrama
AUTOR: Nic Pizzolatto
PRODUCENTI: Steve Golin, Richard Brown
ULOGE: Matthew McConaughey, Woody Harrelson, Michelle Monaghan
MREŽA: HBO
OCJENA: 4,5

, ,

Adrian je osnivač i glavni urednik portala Moja TV. Posljednjih osam godina radi kao novinar u Glasu Slavonije i tjednom prilogu TV Obzor te u slobodno vrijeme piše za blog SerijskiUbojica.hr. Pravi je TV fanatik koji prati hrpu serija, a zna sve i o onima koje ne gleda.