Recenzija: Helix – Malo misterija i usputnog straha

14.02.2014

Serija očajnički želi natjerati gledatelje da ne odustaju… ali nije se baš lako strpjeti kad su likovi tako slabašni, a glumci kao da se ne trude udahnuti im život.

helix

Gledajući dvosatni pilot nove serije “Helix”, nisam bio siguran je li ekipa iza kamere svoj zadatak shvatila kao šalu ili su to ozbiljno najbolje ideje koje su uspjeli smisliti. Pružila je i uspone i padove, uz malo misterija i šačicu usputnog straha. Pitao sam se kako to da dosad nismo imali TV seriju o Centru za kontrolu bolesti, čiji znanstvenici pokušavaju suzbiti moguću epidemiju virusa. Najlogičniji odgovor bio bi – takva priča ne bi mogla imati materijala vrijednog više od jedne sezone. Osim ako bi naglo postala postapokaliptična. Ali druge serije, kao što je “24”, prihvatile su takve jednosezonske priče i sjajno ih iskoristile u izgradnji likova i njihova svijeta. “Helix” ima tu neku osnovnu ideju kojoj daju mračan, misteriozan obrat. Virus možda nije posve prirodan, ali za neku drugu priču mogao bi biti otvor u duboku, kompliciranu mitologiju kojoj trebaju godine (sezone) da se rasplete. U prve tri pogledane epizode postoje trenuci kad se čini da će serija servirati tu mitologiju, ali onda se nastavi baviti ne tako važnim stvarima.

Izvršni producent “Helixa” autor je moje velike ljubavi zvane “Battlestar Galactica” (2004.), a na ovom novom SF-olikom trileru rade i face koje stoje iza “Dosjea X”, “Izgubljenih”, “Caprice” i “Friday Night Lightsa”. No čak ni tako jaka imena nisu uspjela stvoriti ništa više negoli priču tanku poput lista papira koji bi vjetar mogao otpuhati u svakom trenutku. Da je autoru serije ovo prvi televizijski projekt, vidi se po scenariju, koji cijelo vrijeme izgleda kao vodič za početnike. Dijalozi su često tako loši, kad likovi govore jednostavnim, uskličnim rečenicama. Što je još važnije, priča prečesto zakorači na stranu besmislenosti, misterioznog sranja, postavljajući pitanja koja su neuvjerljivija od drame zbog neobjašnjene pošasti koja izbija u mjestu u kojem nema bolnice. Serija očajnički želi natjerati gledatelje da ne odustaju jer se spremaju veliki misteriji, ali nije se baš lako strpjeti kad su likovi tako slabašni, a glumci kao da se ne trude udahnuti im život.

Istina, “Helix” pokazuje znakove kretanja u pravom smjeru, dok se povlači od mitoloških aspekata u korist usmjeravanja na dinamiku likova i kopanje u to kako izbijanje epidemije može biti zaustavljeno. Serija još uvijek ima nekoliko minusa (najviše u glumačkim izvedbama i dijalozima), ali budući da su svi aktualni naslovi iz ovog žanra prilično manjkavi, čini se da “Helix” ima možda i najviše prostora za razvitak i poboljšanje. No, iako je serija dovoljno dobra da zadrži pozornost najvećih obožavatelja znanstvene fantastike bar jednu sezonu, ne može popuniti rupu u mom srcu veličine “Fringea”.

ŽANR: SF, triler
AUTOR: Cameron Porsandeh
PRODUCENTI: Ronald Moore, Lynda Obst