Najveća mana ovog SF-a nije čak ni to što je proceduralnog formata, nego to što tijekom cijele sezone od trinaest epizoda nisu razvili nikakvu mitologiju.
Postoji mnogo toga što bi vam se moglo svidjeti u novoj FOX-ovoj znanstvenofantastičnoj seriji – ima intriga, akcije i humora, a ni radnja smještena u budućnost nije za bacanje u ovom pokušaju dočaravanja slavnog SF noira “Istrebljivač” na malom ekranu. Još ako dodamo da na njoj radi izvršni producent J. J. Abrams, čija su prethodna djela franšize “Star Trek” i “Nemoguća misija” te “Izgubljeni” i “Fringe: Na rubu”, pravi fanovi znanstvene fantastike neće moći odoljeti da ne bace oko bar na prvu epizodu “Almost Humana”.
Radnja serije smještena je 35 godina u budućnost (2048.), a usredotočuje se na vrlo futuristički i neprepoznatljiv Los Angeles te detektiva Johna Kennexa (Karl Urban), koji se, poslije buđenja iz 17-mjesečne kome, upravo vraća policijskim snagama nakon što je gotovo ubijen u zasjedi.
Kennex se, nakon buđenja iz kome ne sjeća ničeg osim da mu je partner ubijen. Iako je u katastrofalnom napadu izgubio nogu, John se vraća na posao, uglavnom uz pomoć zapovjednice Sandre Maldonado (Lili Taylor), koja vjeruje da netko pušta informacije o nasilnoj bandi zvanoj “Insyndicate” koja terorizira grad i koja je odgovorna za napad na Kennexa. U ovom modernom svijetu policajci su izgubili bitku protiv vanjskih sila. Već neko vrijeme odjel koristi robotske i androidske partnere. Po svom povratku, Kennex je udružen s najnovijim modelom androida MX-43, koji može “ispljunuti” beskrajne količine informacija poput kompjutora, ali mu nedostaje emocija. Naravno, Kennex nije ljubitelj robota – osobito stoga što su skloni ispitivati ga o njegovoj slabosti (sintetičkoj nozi). Prije nego što kažete “dosadni android”, Kennex izbaci MX-a iz jurećeg automobila jer on sumnja da uzima nezakonite droge na crnom tržištu u opasnom dijelu grada. Umjesto njega, Kennex se udružuje sa starijim, obustavljenim modelom imena Dorian (Michael Ealy), čija je linije povučena iz pogona najviše stoga što su projektirani da budu previše ljudski. Kennex polako, ali sigurno razvija sklonost prema Dorianovoj emocionalnoj strani i serija o najboljim policijskim prijateljima je rođena.
Najveća mana ovog SF-a nije čak ni to što je proceduralnog formata (i “Fringe” je tako počeo, pa se razvio u nešto neopisivo) nego to što tijekom cijele sezone od trinaest epizoda nisu razvili nikakvu mitologiju, što se očekivalo bar u posljednjim epizodama kako bi gledatelje nečim zadržali u eventualnoj drugoj sezoni. U prilog im ne ide ni gledanost, koja je vjerojatno neisplativa za poskuplju produkciju. U trenutku pisanja ovog teksta FOX još uvijek nije odlučio o daljnoj sudbini serije. Istina, u nedostatku dobrih SF-ova gledala bi se i u drugoj sezoni, ali ni da je otkažu, ne bi mi previše nedostajala.
ŽANR: SF, krimidrama
AUTOR: J. H. Wyman
PRODUCENTI: J. J. Abrams, Bryan Burk
ULOGE: Karl Urban, Michael Ealy, Minka Kelly, Lili Taylor
MREŽA: FOX
OCJENA: 3,5