Recenzije: Reign – Povijesna apsurdnost na novoj razini

02.05.2014

“Vladarica” je neumoljivo loša i neugodna za gledanje jer je mreža odlučila priču o škotskoj kraljici smjestiti u njezine tinejdžerske dane te seriju pretvoriti u nešto imuno na činjenice.

Vladarica

Možda je vrijeme da prestanem izrugivati i ismijavati CW – to su dvije stvari koje neizbježno činim jer MOGU. Dobro, i zbog toga što mreža često to zaslužuje. Otkad smo uveli ovu rubriku, dosad sam ih imao priliku popljuvati samo jednom – žrtva je bila njihova nova tinejdžerska fantazija “Star-Crossed”. Mislim, mogao sam ja to učiniti i više puta, ali na novitete “The Tomorrow People” i “The 100”, jednostavno, nisam htio trošiti prostor. A i da sam napisao sve što mislim, ne biste mi vjerovali da je TAKO. PROKLETO. LOŠE. Da mi netko da kunu svaki put kad CW snimi dobru seriju, imao bih dvije kune, jer dobre su jedino “Arrow” i donekle “Supernatural” (u prvih nekoliko sezona).

Nova serija “Reign”, koju je HRT zbog nepoznatih razloga otkupio te ju prikazuje pod nazivom “Vladarica” (valjda misleći da se radi o raskošnoj produkciji tipa “Tudora” i “Borgija”), uzdiže povijesnu apsurdnost na nove razine i otkriva kako CW misli da je publika tako glupa da prihvati takvu fantaziju kao činjenice. Jer stvarna povijest je, kako smatraju, teško shvatljiva djevojčicama.

Iako je CW nacionalni kanal s najmanje gledatelja, može se reći da zaglupljuje mladež od koje očekuju da ne obraća pozornost na bilo koga tko nije bezobrazno zgodan. Oni se ne mogu pomiriti s tim da su likovi – čak i oni temeljeni na povijesnim činjenicama – stari. Realno prikazati povijest žene koja je imala zaista nevjerojatan život njima je očito težak zadatak. Protežući granice povijesnog apsurda, McCarthy je uvela posve izmišljen ljubavni trokut. Imamo princa Franju, sina francuskog kralja, koji je u stvarnom životu bio bolestan 14-godišnjak, a ne ženskar, kakvim ga je portretirao Toby Regbo. A tu su i Drvena Marija (Adelaide Kane) i Franjin polubrat Bash (Torrance Coombs), koji nikad nije postojao. Ono, kad je već povijest bila tako dosadna i Marija imala bezvezan život, ‘ajmo izmisliti ljubavni trokut. I nazvati izmišljenog brata.

“Vladarica” je neumoljivo loša i neugodna za gledanje jer je mreža odlučila priču o škotskoj kraljici smjestiti u njezine tinejdžerske dane te seriju pretvoriti u nešto imuno na činjenice, tvrdeći da je tumačenje povijesti u takvom obliku – sa superzgodnim glumcima koji izgledaju kao da su sišli s modne piste – bogomdano pravo autorice i izvršne producentice Laurie McCarthy. Ta žena angažirala je 23-godišnju Adelaide, koja je očito preuzela titulu najlošijeg uzora tinejdžericama od Taylor Momsen iz “Tračerice”. Svoju je seriju neškolovana i netalentirana glumica čvrsto branila pred kritičarima, priznajući da ni ona u tim godinama nije bila zainteresirana za povijest. Što još dodati, a da nije suvišno?

ŽANR: Povijesna drama
AUTORI/PRODUCENTI: Laurie McCarthy, Stephanie SenGupta
ULOGE: Adelaide Kane, Megan Follows, Torrance Coombs, Toby Regbo