Recenzije: Fargo – Mračna priča protkana humorom

09.05.2014

Glumačka postava “Farga” je sjajna, uključujući i sporedne glumce, ali nema boljeg od Thorntona koji savršeno utjelovljuje hladnokrvnog ubojicu.

Fargo

Ambiciozna nova serija kabelske mreže FX mora prevladati dvije male prepreke prije nego što gledatelji odluče ući u kraljevstvo njezine tame i humora. Prvo, ljubitelji istoimenog filma iz 1996. možda će se zapitati zašto bi, dovraga, netko išao raditi televizijski rimejk – osobito zbog toga što su druge TV mreže bar dvaput pokušale učiniti isto otkad je film prikazan, ali nije im uspjelo. A oni koji nikad nisu pogledali film možda se pitaju u čemu je stvar. Na oba pitanja lagano je odgovoriti – što obje skupine približava gledanju desetodjelne antologije i uživanju u uvrnutoj priči mračne atmosfere i jezivih likova.

Prije svega, autor serije Noah Hawley, romanopisac i TV scenarist, odlučio je prenijeti duh filma u potpuno drugačiju priču za televiziju, s novim likovima koji nisu kopija onih iz filma. Ethan i Joel Coen u početku nisu bili uključeni u projekt, ali ostali su tako impresionirani Hawleyjevim scenarijem, a zatim gotovom pilot-epizodom da su se naposljetku utandemili kao izvršni producenti. A za one koji nisu pogledali film – ispravite to, što prije – najbolje je pristupiti ovoj verziji “Farga” kao bilo kojoj mračnoj drami. No, ne očekujte običnu detektivsku priču nego proučavanje umjetnosti pričanja priče o mračnim stvarima koje ljudi rade, dok im je svaki drugi korak na tom putovanju urnebesan ili bar urnebesno uvrnut. Braća Coen koriste pristojnost, dobrotu i male životne užitke kao svojevrstan štit protiv izopačenosti čovjeka, pričajući krvavu i mračnu priču protkanu suhim humorom – a Hawley je mudro zadržao tu tradiciju u svojoj seriji.

Radnja se vrti oko Lestera (Martin Freeman), agenta osiguranja u gradiću Bemidji. Ima čangrizavu ženu koja mu neprestano prigovara, a zadirkuju ga na svakom koraku. Pošto ga pretuče zlostavljač iz djetinjstva, Lesterov život promijeni se kad upozna Lornea (Billy Bob Thornton), opasnog skitnicu, ubojicu i čovjeka koji uživa poigravati se s ljudima. Lester ubrzo prihvaća Lorneov savjet i zauzima se za sebe (u smislu “neće mene nitko zajebavati”), a kad se odvaži suprugu zatući čekićem, šokiran je svojom sposobnošću te zove tajanstvenog novog prijatelja da mu priskoči u pomoć. Glumačka postava “Farga” je sjajna (uključujući i sporedne glumce), ali nema boljeg od Thorntona koji savršeno utjelovljuje hladnokrvnog ubojicu. Uzimajući u obzir zamke u koje je serija mogla upasti, “Fargo” je ispao izuzetno dojmljiv koncept s iznenađujućom snagom vrhunske producentske i glumačke ekipe. Ljubitelji dobrih serija koji su se pribojavali što ćemo gledati kad jednom završe “Breaking Bad”, “Mad Men” ili “Boardwalk Empire” mogu biti zadovoljni, jer smo samo u prvoj polovini godine dobili “True Detective” i “Fargo”. Dobrodošla promjena u ovom razdoblju rimejkova, rebootova i spin-offova.

ŽANR: Crnohumorna krimidrama
AUTOR: Noah Hawley
PRODUCENTI: Ethan & Joel Coen