Recenzija: Turn – Ni uzbudljivo, a ni uvjerljivo

16.05.2014

Producenti nikako da nauče lekciju: Oduševite nas, ili vam serija umire. Biste li se vi vratili seriji koja je počela sporo? Povijest kaže da ne biste.

turn

AMC ponovo ima potencijalno sjajnu seriju, koja je tako slabo počela da nikom ne nedostaje kad nije na programu. Povijesna drama “Turn” mogla se pretvoriti u seriju o kojoj će svi pričati, ali u pokušaju da izgradi veliku priču o američkim špijunima zaboravlja biti uzbudljiva i uvjerljiva. To je problem. Ne samo u ovoj seriji nego u gotovo svim serijama koje su ovih dana doživjele premijeru. Producenti nikako da nauče lekciju: Oduševite nas, ili vam serija umire. Biste li se vi vratili seriji koja je počela sporo? Povijest kaže da ne biste. Osim ako se radi o “Mad Menu”. Ali to je već druga priča o kojoj bi se mogle pričati… priče. Ponavljam, “Turn” je imao potencijala, ali je ispao predvidiv i pomalo zbunjujući, s papirnatim i zaboravljivim likovima koji nisu ostavili snažan dojam.

Nije mi jasno kako su uspjeli povijesnu špijunsku dramu – s mušketama i perikama te jako sporim načinom života – učiniti tako neuzbudljivom. Nije da nas moraju oduševiti i uzbuditi u toj mjeri da skačemo s fotelje, ali mogli su učiniti nešto da nas “navuku”. Problem s ovom serijom je taj što žele ispričati priču o “prvom američkom špijunskom prstenu”, koja počinje vodnjikavom pričom o Abrahamu Woodhullu (Jamie Bell). On je poljoprivrednik iz Setauketa, u New Yorku, koji samo želi živjeti normalan život sa svojom suprugom i djecom. Ima sklonosti prema pobunjeničkim Amerikancima, jer njegov dobar prijatelj Ben Talmadge (Seth Numrich) služi generala Washingtona. No, Britanci su preuzeli grad i oni su pravi gadovi prema svima (a ne samo njima), što je dovoljan razlog za međusobnu mržnju i nesnošljivost. Abrahamov otac Richard (Kevin McNally) je lojalist koji je u dovoljno dobrim odnosima s Britancima da bar privremeno drži svog sina podalje od nevolja, uz želju da Abe zauzme pobjedničku stranu. Ne morate biti genij da shvatite da će se Abe na kraju okrenuti i postati špijun za Amerikance, ali u pilot-epizodi treba mnogo vremena dok to dočekate. Ako želite stvoriti heroja, trebate mu dati čelični štit umjesto glavice kupusa. Dobro, dio drame je u tome da se, ako želiš biti takav špijun, moraš okrenuti protiv vlastite obitelji i riskirati stalnu opasnost. Razumijem. Ali zašto najprije ne prikažu Abea kao špijuna, a zatim ubace retrospekciju na njegove farmerske dane? To bi moglo podići tempo.

U AMC-jevom dugačkom putovanju prema… gdje god to bilo “Turn” zauzima nelagodnu sredinu. Serija nije ni blizu tako loša kao “Low Winter Sun”, ili čak “The Walking Dead” u svom najlošijem izdanju, ali ne posjeduje ni viziju koja je “Mad Men” i “Breaking Bad” dovela tu gdje jesu.

ŽANR: Povijesna drama
AUTOR: Craig Silverstein
PRODUCENTI: Barry Josephson, Larry Rapaport
ULOGE: Jamie Bell, Seth Numrich, Daniel Henshall, Heather Lind
MREŽA: AMC
OCJENA: 3

, ,

Adrian je osnivač i glavni urednik portala Moja TV. Posljednjih osam godina radi kao novinar u Glasu Slavonije i tjednom prilogu TV Obzor te u slobodno vrijeme piše za blog SerijskiUbojica.hr. Pravi je TV fanatik koji prati hrpu serija, a zna sve i o onima koje ne gleda.