Recenzija: Penny Dreadful – Poznati likovi u novoj priči

23.05.2014

U dostupnim i pogledanim epizodama serije ima i više nego dovoljno primamljivih događaja da žudim za preostalih šest; Showtime i Logan ponovo mogu biti ponosni.

Penny Dreadful

Svijet možda i ne treba još jednu psihoseksualnu horor priču, ali ako John Logan ima ideju za seriju koja se vrti oko klasičnih likova kao što su dr. Frankenstein, Dorian Gray i Van Helsing, pomiješanih s posve novim likovima u viktorijanskom Londonu, morat ćemo napraviti mjesta. “Penny Dreadful” – vrlo čudna, očaravajuća, zastrašujuća, ali uglavnom intrigantna i zabavna nova serija kabelskog premium kanala Showtime, mreža je koja u ovom žanru isprepleće obilje dobro poznatih likova iz klasične literature i kasnijih filmova strave te im omogućuje da koegzistiraju u svijetu koji je stvorio spomenuti Logan (autor/scenarist “Avijatičara”, “Skyfalla” i “Huga”), koji posjeduje razumijevanje za pozadinske priče i živopisnu maštu uz koju stvara potpuno drugačiju priču. Zaluđenik u stripove postao je redatelj filmova i tvorac serija koji poštuje ostavštinu i bazu fanova, a ni jedna prerada koju je napravio nije oskvrnuće kao većina drugih. “Penny Dreadful” je potpuno nova serija s poznatim likovima u novoj priči, ali, srećom, djeluje na načine koje prije nismo vidjeli. Naime, Logan ne želi da gledatelji znaju što slijedi na temelju onog što su vidjeli u prošlosti.

Prvi lik koji susrećemo u priči je Amerikanac Ethan Chandler (Josh Hartnett), koji koristi svoje streljačke vještine i pretjeranu dramatiku da se naslađuje s Britancima pričama o Divljem zapadu. U gomili je i Vanessa Ives (Eva Green), misteriozna vidovnjakinja, dijelom besmislena, a dijelom uznemirena zbog stvari u svom životu. Ona zatraži od Ethana da pomaže njoj i gospodinu Malcolmu Murrayu (Timothy Dalton), poznatom britanskom istraživaču, u pronalaženju njegove kćeri koju je otelo nešto strašno loše. Murray vjeruje da može spasiti svoju kćer, i s Vanessom je istraživao polusvijet – mjesto koje se rijetko viđa, ali se osjeća – u nastojanju da ju pronađe, jer za nju je spreman pobiti cijeli svijet.

S obzirom na pomalo istrošen žanr, “Penny Dreadful” mogla je otići u krivom smjeru i postati potpuni promašaj. Ali Logan, koji je napisao svih osam epizoda, i redatelj J. A. Bayona (koji učvršćuje cjelokupan izgled i dojam o seriji), stvari održavaju intrigantnim i svježim, strašnim i zabavnim. Likovi su znatno drugačiji jedni od drugih, a tako dobro izmiješani. Primjerice, Hartnettov Amerikanac Ethan ne može biti suprotniji Treadwayjevu Britancu dr. Frankensteinu, koji je ovdje portretiran kao briljantan i nebojažljiv purist, a ne ludi znanstvenik. Ne potraje dugo prije nego što uspijete zamisliti ove nespojive ljude, koji rade prema zajedničkom cilju, u istoj prostoriji. U dvije dostupne i pogledane epizode serije bilo je i više nego dovoljno primamljivih događaja da žudim za preostalih šest; Showtime i Logan ponovo mogu biti ponosni.

ŽANR: Horor
AUTOR: John Logan
PRODUCENTI: Sam Mendes, James Flynn